Még a múlthéten szerdán sikerült elvinnem az első futóművet Magyariékhoz, hogy az ültető szemeket beletegyék. Még ott voltam a kiszerelésnél mikor kiderültek, hogy az első lengőkar gömbcsuklói ramaty állapotban vannak és csere. De mivel sajtolva vannak ezért kellett egy gömbfejes is aki ki cseréli. Szerencsére még aznap 5-re meg is voltam vele úgy, hogy rendelni kellett a gömbfejet és felkeresni a szakit.
Másnap 10 körül már mehetettem is érte, hogy visszategyem a helyére, hogy mozgatni tudjam a buszt. Hét cirka 1,5 - 2 órás művelet volt egyedül életemben először visszatenni egy futóművet. Bonyolúltnak nem volt bonyolúlt, de a súlya miatt nem volt könnyű játszani az emelővel, bakokkal és még a csavar lyukakat is összepasszítani. DE sikerült.
Pénteken már nem is tudom mit csináltam, de térjünk át a hétre.
A hátső futóművet szerettem volna szétszedni, de nem sok sikerrel mostanáig. Legnagyobb gondom, hogy nincs akkora kulcsom, ami passzol rá és nincs légkulcsom sem, ami sztem 2 perc alatt leszedné. De tegnap jött a nagy ötlet. Mögötte viszont van 3-4 csavar, amit lehet, hogy meg tudok indítani és el tudom vinni ezt a részt Magyariékhoz - továbbiakban Gandalf mivel csovál határos módon meg tudnak oldani. - és légkulccsal meg tudják indítani. Bár nem hiszem, hogy örülnek nekem, mert nehéz lesz lefogni, ha a buszon van akkor az egész autó fogjá és úgy könnyű.
Továbbá mint kiderült a motor tartó bak is tiszta rozsda a jobb oldali. Valószínűleg telement földdel, elhantolták festékkel és már készen is volt a rozsda melegágya. Na ez is csere.
De a hátső futóművet sikerült teljesen lecsupaszítani a fékdobtól és társaitól. Igaz, amit furcsáltam a bal hátsó fékmunkahenger tartó füle el volt törve. Nem tudom, hogy hogyan volt ott ez idáig, de bizony eltört. Szóval az is csere.
Már látom jönnek elő még apróbb bajok és költségek itten, de most már megcsinálom rendesen, hogy ha beledöglök is. :)

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.